Oranjekoorts doet supermarkten goed

De Nederlandse supermarkten boekten afgelopen week een totaalomzet van 593 miljoen euro. Dat was boven verwachting; marktspecialisten rekenden op 588 miljoen euro. De 'oranjebonus' is daarmee in twee weken tijd opgelopen naar tien miljoen euro. Dat heeft onderzoeksbureau GfK woensdag bekend gemaakt.

Met de start van het EK stijgt het aantal gekochte oranjeproducten: afgelopen week heeft 10,6 procent van alle Nederlandse huishoudens een product uit het 'geselecteerde oranje mandje' gekocht. Een week eerder, toen het kampioenschap nog niet was afgetrapt, was dat 6,5 procent.

De oranjekoorts ligt volgens GfK zelfs al boven het niveau van het WK 2006. ‘De verwachting is dat volgende week de hoogste score van het WK 2006 wordt overtroffen.’ Met name het zuiden van Nederland is in de EK-stemming, concludeert het onderzoeksbureau.

Onder de meest verkochte artikelen zijn 24 Page-toiletrollen in EK verpakking, de Buys EK Zoenen, de Bavaria EK Toto, de Pringles Hot Holland Hot en de Campina Oranjevla.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!