‘Ik had de HEMA willen kopen’

Als het aan Sjoerd van Keulen, bestuursvoorzitter van SNS Reaal, had gelegen, had de bankverzekeraar vorig jaar de HEMA ingelijfd. “Een fantastisch Nederlands volksmerk”, zei Van Keulen gisteren tijdens een bankcongres in het Amsterdamse Okura Hotel.

Gevraagd naar nieuwe manieren om klanten aan zich te binden, zei Van Keulen dat hij het liefst de oer-Hollandse warenhuisketen had gekocht. “En dan had ik het de HEMA-bank genoemd.”

De SNS Reaal-topman werd naar eigen zeggen echter ‘in de wielen gereden door andere mensen, die misschien wel veel verstandiger zijn’. Grappend: “Of die niet zulke visionairs zijn als ik.”

De HEMA, die tegenwoordig ook eenvoudige financiële producten als reisverzekeringen aanbiedt, werd vorig jaar door Maxeda (onder meer De Bijenkorf, V&D en Praxis) in de etalage gezet en uiteindelijk verkocht aan de Britse investeringsmaatschappij Lion Capital.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!