TomTom herstelt zich

De Nederlandse verkoper van navigatieapparatuur TomTom kijkt tevreden terug op het tweede kwartaal. De omzet groeide met 72 procent tot 453 miljoen euro en de nettowinst kwam uit op 52 miljoen euro. Daarmee heeft het bedrijf zich hersteld van een uiterst teleurstellend tweede kwartaal, want toen had TomTom te kampen met een teruggelopen vraag naar zijn producten.

TomTom verscheepte in de drie maanden tot juli 2008 3,1 miljoen navigatiekastjes. Die gingen overwegend naar de Europese markt, waar het marktaandeel tegen de vijftig procent ligt, en Amerika, waar TomTom een marktaandeel van twintig procent claimt. Vergeleken met vorig jaar verscheepte het bedrijf zeventig procent meer kastjes.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!