‘Conclusies over webwinkels onjuist’

De conclusie van Ernst & Young (E&Y) dat drie miljoen Nederlandse consumenten negatieve ervaringen hebben met webwinkels is onjuist. Dat stelt onderzoeksbureau Synovate, dat voor Ernst & Young de zogeheten 'ICT-barometer' bijhoudt. Synovate rept over een verkeerde vertaling van gegevens, meldt vaktijdschrift MarketingTribune.

“De extrapolatie komt niet uit het onderzoeksrapport, maar is gemaakt door E&Y voor het persbericht. Helaas hebben wij het persbericht niet vooraf ingezien, in dat geval hadden wij hier beslist op gewezen”, zegt Synovate-directeur Reinier Heutink in een reactie tegenover MarketingTribune.

Wijnand Jongen, voorzitter van Thuiswinkel.org, meldde eerder al dat hij het onderzoek onvoldoende representatief achtte voor de conclusies die E&Y eraan verbindt. Hij zei vooral ‘ontstemd’ te zijn over de toon waarmee E&Y het persbericht opende, te weten: 'Drie miljoen klanten met negatieve ervaringen'.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!