Franchiseketen Grando merkt weinig van economische teruggang
Gepubliceerd op 2 maart 2005 om 00:00
De keukenbranche beleeft moeilijke tijden. Zo daalde de omzet in de branche in 2004 met gemiddeld 0,7%. Franchiseketen Grando merkt echter weinig van de economische teruggang. Bij de vestiging van de keten in Hilversum steeg de omzet vorig jaar zelfs met ruim 20%. `Onze zaak bestaat al bijna 25 jaar. In zo`n periode bouw je naamsbekendheid op.` Dat zegt Paul Lucas, die al twaalf jaar werkzaam is in de keukenbranche en de laatste zeven jaar bij Grando.De franchiseketen heeft momenteel meer dan 50 vestigingen in Belgie en Nederland. Een groot voordeel daarvan is volgens Lucas dat je dan ook landelijk kunt adverteren. `Natuurlijk zijn er zaken die je misschien anders zou doen als je geen franchisevestiging zou zijn. Maar de pluspunten van franchising zijn veel groter dan de mogelijke beperkingen`, aldus Lucas. De gemiddelde orderprijs ligt bij Grando tussen de 10.000 en 15.000 euro. De goede resultaten van vorig jaar hebben deels te maken met de gestegen gemiddelde orderprijs, maar zijn vooral veroorzaakt door een stijging van de afzet. Lucas is ervan overtuigd dat Grando ook in 2005 zal gaan groeien.
Reacties 0