Kantoorvakhandel moet inspelen op trends op markt voor schoolspullen
Gepubliceerd op 2 maart 2005 om 00:00
De kantoorvakhandel moet steeds meer opboksen tegen discounters en alternatieve aanbieders uit branchevreemde kanalen op de markt voor schoolspullen. Het is daarom verstandig om tijdens de `back to school`-periode niet alleen de oude klassiekers te verkopen, maar ook in te springen op nieuwe trends. Ook moet de kantoorvakhandel zich onderscheiden door de verschillende series een goede plaats in de winkel te geven en de klant van goed advies te voorzien. De leveranciers van de schoolspullen kunnen hierbij goed helpen. Zo ondersteunt Stadtman resellers met een interactieve website, nieuwe productlijnen en trendsbesprekingen. Pritt komt met een verrassende tv-campagne en een vernieuwd BTS-display. Ook krijgen scholieren bij aankoop van een Pritt gratis Pritt-points, waarmee ze kunnen sparen voor onder meer gratis sms`jes, ringtones, wallpapers, dvd`s, downloadbare muziek en bioscoopkaartjes. Verder is er een website en heeft Pritt een vaste rubriek op www.schoolmagazine.nl. Pritt adviseert de kantoorvakhandel veel zorg en aandacht te besteden aan de presentatie. Verder is het belangrijk om voorop te lopen met innovatieve merkproducten en vernieuwende verkoopbevorderende consumentenacties.
Reacties 0