Kappersketen Brainwash heeft in twee jaar tijd 37 kapsalons geopend in Nederland. De vestigingen zijn voornamelijk te vinden in Midden- en Zuid-Nederland en het bedrijf verwacht de stijgende lijn te kunnen voortzetten. Brainwash profileert zich als prijsvechter in de markt met een basistarief van 12,50 euro, is tot acht uur open en knipt zonder afspraak.
Eigenaar Mari de Kort verwacht voor dit jaar een netto-omzet van acht miljoen euro. “Voor 12,50 euro komen de klanten binnen en gemiddeld gaan ze met een rekening van twintig euro de deur uit omdat ze extra producten kopen of toch meer willen dan alleen knippen”, vertelt De Kort. “Dat is erg belangrijk, want anders kom ik met mijn kosten in de problemen.”
Dit jaar staat de opening van een filiaal op een NS-station op de agenda en binnen vijf jaar moet het bedrijf zijn gegroeid naar 300 vestigingen.
Kappersketen Brainwash rukt op
Gepubliceerd op 16 september 2008 om 00:00
Reacties 0