Max Havelaar krijgt concurrentie, want Starbucks gaat voortaan fairtradekoffie aanbieden. Dit meldt de marketingwebsite Brandrepublic, aldus Z24.nl.
De actie van Starbucks is onderdeel van Shared Planet programma, waarin Starbucks zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid wil nemen. In dit geval worden de boeren en toeleveranciers geholpen. Zij moeten aan de economische, sociale en milieuvriendelijke standaarden en doelstellingen van de koffiefirma voldoen. Starbucks zet het op met behulp van milieuorganisatie Conservation International.
Na jaren van groei stuitte Starbucks dit jaar op problemen. Een Starbucks-vestiging op iedere straathoek bleek toch wat te veel van het goede. Bovendien kwam concurrentie op de koffiemarkt van onder meer McDonald's. Het bedrijf kan zich met een maatschappelijk verantwoordelijk imago wellicht beter onderscheiden van de competitie.
Starbucks komt met fairtrade koffie
Gepubliceerd op 18 september 2008 om 00:00
Reacties 0