Coca-Cola wil meer samenwerken met supermarkten
Gepubliceerd op 3 maart 2005 om 00:00
De marktomstandigheden in de supermarkt zijn de laatste tijd erg veranderd. Coca-Cola komt daarom met een plan dat voor een betere samenwerking met de supermarkten moet zorgen en een optimale invulling van de categorie frisdrank. Het plan heet OppFrisPlan, dat staat voor Optimale Presentatie & Promotie van frisdranken. Volgens sales manager Bert Baron van Coca-Cola wil iedere supermarkt meer consumenten naar de winkel halen en wordt hiervoor momenteel vooral gebruikgemaakt van het prijsinstrument. `Dit vraagt om een goede kostenbeheersing en een efficiente inzet van middelen`, stelt Baron. `Daarnaast moeten wij alert zijn op verschillende trends die de frisdrankverkopen beinvloeden. Denk daarbij aan de vraag naar convenience en het missen van verkopen als gevolg van out-of-stock. Dit vraagt in iedere winkel om een specifieke aanpak.`Het OppFrisPlan houdt onder meer in dat een rayonmanager van Coca-Cola een analyse maakt van de supermarkt, waarbij gebruikgemaakt wordt van ACNielsen-cijfers. Vervolgens wordt gekeken waar de groeikansen liggen en wordt er een samenwerkingsmodel ingevoerd en plan van aanpak gemaakt.
Reacties 0