Bij jongeren wordt levenscyclus merken steeds korter
Gepubliceerd op 3 maart 2005 om 00:00
Kinderen groeien sneller op dan in het verleden en daarmee wordt de levenscyclus van producten die hun belangstelling hebben steeds korter. Weinig merken kunnen het zich veroorloven te werken met een levenscyclus van hoogstens vier jaar. Een bijkomende moeilijkheid is dat ook jongeren binnen leeftijdscategorieen voortdurend aan verandering onderhevig zijn. Marketeers doen er goed aan hun pijlen op een bredere doelgroep te richten en te hopen dat de specifieke doelgroep hier ook in blijkt te vallen.Het is voor adverteerders bovendien belangrijk het mediagedrag van jongeren te kennen. Uit de jaarlijkse Youth Study van NeoPets blijkt dat het internet bij zowel 8-tot-12-jarigen als 13-tot-18-jarigen het populairste medium is. Hierna komen tv, radio, tijdschriften en dagbladen. Wat betreft reclame hebben jongeren de meeste belangstelling voor tv-reclame, gevolgd door internetreclame, advertenties in tijdschriften, radiospotjes en advertenties in dagbladen. Gevraagd naar de reclame die hen het vaakst aanzet tot aankoop van een product, scoren tv-commercials het best. Hierna kwamen internet, tijdschriften, radio en dagbladen.
Reacties 0