Online omzet stijgt fors
Gepubliceerd op 8 maart 2005 om 00:00
De online consumentenbestedingen door Nederlandse internetters is in 2004 gegroeid naar 1,68 miljard euro. Dit komt neer op een stijging van 35% ten opzichte van 2003. In de tweede helft van vorig jaar werd in totaal 903 miljoen euro online omgezet. Dit komt naar voren uit de ‘Thuiswinkel Markt Monitor 2004’ van Thuiswinkel.org en onderzoeksbureau Blauw Research. De groei is te danken aan de sterke stijging van breedbandgebruik in Nederland, het toenemende aanbod van online producten en diensten en het groeiende vertrouwen in online shopping. Hierdoor is internet niet langer het domein van de early adapters. Daarnaast is de stijging van online boeken- en reizenverkoop een echte stimulans voor de online markt. “Nog steeds komen er substantieel nieuwe online kopers in de markt. Of door goede ervaringen die zij opdeden met online marktplaatsen of door mond-tot-mond reclame. Ook de gemiddelde bestedingen per online koper blijven verder stijgen dankzij hogere uitgaven per online koper en een stijging van de frequentie van online bestedingen”verklaart Wijnand Jongen, directeur Thuiswinkel.org.
Reacties 0