Groningse Ikea trekt veel gerichte klanten

Ruim 50% van de klanten van Ikea in Groningen komt alleen voor Ikea en voor niets anders. Door 16% wordt een bezoek aan Ikea gecombineerd met een dagje winkelen in de binnenstad. Dit blijkt uit het onderzoek `Ikea: de poort naar Groningen`. Gevraagd naar de reden waarom men de binnenstad ingaat, antwoordde 47,6% met `funshoppen`. 28,7% liet weten gericht inkopen te doen en 3,5% wilde zich orienteren. Het gemiddelde bestede bedrag in de binnenstad is 55 euro. Dit relatief hoge bedrag is volgens de onderzoekers te verklaren door het feit dat veel mensen van ver komen en deze rit niet vaak maken. Ruim 62,5% van de bezoekers komt van buiten de regio en de vestiging in Groningen is de enige Ikea-winkel in Noord-Nederland. Omdat de Ikea niet ver van de binnenstad ligt, lopen veel mensen naar het centrum.Opdrachtgever voor het onderzoek is Binnenstads Management (BIMA), een samenwerkingsverband tussen de gemeente Groningen en de ondernemingsvereniging Groningen City Club. Het onderzoek had tot doel erachter te komen op welke manier bezoekers van Ikea geprikkeld kunnen worden om ook de binnenstad van Groningen te bezoeken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!