Online consument krijgt langere bedenktijd

Webshoppers krijgen meer bedenktijd dan wettelijk verplicht is. Dat zijn Thuiswinkel.org en de Consumentenbond met elkaar eens geworden, zo werd woensdag bekendgemaakt.

Consumenten die iets kopen bij de 930 webwinkels en postorderbedrijven die zijn aangesloten bij de branchevereniging Thuiswinkel.org, krijgen vanaf 1 januari het recht op een bedenktijd van minimaal veertien dagen. Volgens de wet is een bedenktijd van zeven dagen verplicht. Ook hoeven consumenten niet meer dan vijftig procent aan te betalen. De webwinkels gaan prijzen en bedenktijden ook beter communiceren op hun sites.

De onderhandelingen tussen Thuiswinkel.org en de Consumentenbond gingen twee jaar geleden van start. De nieuwe voorwaarden voor alle Thuiswinkel.org-leden gaan op 1 januari in. "Uiteraard mogen leden positief afwijken van deze voorwaarden en consumenten nog meer zekerheid en garanties bieden, zichzelf daarmee onderscheidend in de markt", aldus Leon Mölenberg, senior beleidsmedewerker van Thuiswinkel.org.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!