Dirk van den Broek en DekaMarkt hebben de eerste concrete stappen gezet voor een fusie. De twee supermarktbedrijven hebben hun fusieplannen bij de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) neergelegd, zo maakten ze dinsdag bekend in een persbericht.
Door de fusie ontstaat per januari 2009 een organisatie met 187 vestigingen onder de nieuwe vlag Detailresult Groep. Dit gebeurt met behoud van de eigen formules. Dirk van den Broek exploiteert naast de gelijknamige supermarkt ook de winkelketens Bas van der Heijden en Digros.
Detailresult wil door 'de schaalgrootte en een efficiëntere bedrijfvoering' ook op langere termijn de competitie in de supermarktbranche het hoofd kunnen bieden. Andere familiebedrijven kunnen zich in de toekomst bij Detailresult aansluiten. "We gaan van familiebedrijf naar bedrijf voor families", aldus de persverklaring.
De huidige directeuren van de twee familiebedrijven, Jan Kat van DekaMarkt en Henk van den Broek van Dirk van den Broek, zullen de baas worden in het nieuwe bedrijf. De familie Kat richtte DekaMarkt in 1949 op als een van de eerste zelfbedieningswinkels. Er zijn ongeveer 85 DekaMarkt-winkels. De familie Van den Broek begon in 1952 met supermarkten. De teller van deze supermarktketen staat inmiddels bijna op honderd.
Fusie Dirk van den Broek en DekaMarkt
Gepubliceerd op 12 november 2008 om 00:00
Reacties 0