Consument kiest steeds bewuster

Nederlandse consumenten lezen steeds vaker de kleine lettertjes op verpakkingen van producten. Inmiddels leest bijna de helft gezondheidslogo’s of andere voedingsinformatie om te zien of een product gezond is. Vorig jaar was dat nog veertig procent. Er wordt vooral gelet op calorieën, vetten en suikers. Dit blijkt uit onderzoek onder duizend consumenten door onderzoeksbureau GfK in opdracht van stichting Ik Kies Bewust, een samenwerkingsverband van cateraars, voedingsproducenten, Voedingscentrum en supermarkten.

Er zijn diverse logo’s in supermarkten te vinden, zoals het Ik Kies Bwust-logo, het Gezonde Keuze Klavertje van Albert Heijn en het zogenoemde GDA-systeem, waarbij je in een tabel ziet welke voedingsstoffen een product bevat. Uit het onderzoek blijkt dat Ik Kies Bewust het bekendste logo is. Inmiddels zegt bijna zeven op de tien mensen dat het Ik Kies Bewust-logo hen soms tot vaak helpt om een gezondere keuze te maken. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!