Gezin spil voor spelcomputerfabrikanten

Spelcomputerfabrikanten hebben hun pijlen gericht op het gezin. In de aanloop naar de feestdagen brengen ze vele spellen uit die zich vooral richten op gedeeld plezier voor alle leeftijden. Dat blijkt uit een rondgang langs fabrikanten Nintendo, Microsoft en Sony.

Nintendo maakte twee jaar geleden de weg vrij voor deze trend, door voor de spelcomputer Wii vooral simpele spelletjes te ontwikkelen. Met Wii Sports kreeg Nintendo ook vader en moeder aan het tennissen, boksen en bowlen. Met Wii Fit hoopt de Japanse fabrikant de komende periode het gezin nog verder in beweging te krijgen.

Microsoft brengt op 28 november Lips uit, een soort karaokespel waarbij met dertig liedjes kan worden meegezongen. De fabrikant hoopt mee te liften op het succes van het televisieprogramma Popstars van SBS6. Deelnemers aan deze zangcompetitie oefenen al weken met Lips op een Xbox 360, omdat Microsoft de hoofdsponsor van het programma is.

Sony zoekt het met Singstar in de specialisatie. Zo komen er schijfjes op de markt met Turkse sterren (Turkish Party) en Abba-songs. Het Japanse concern heeft bovenal hoge verwachtingen van Little Big Planet, een spel dat door recensenten nu al veel wordt geroemd. Spelers kunnen zelf deze virtuele wereld vorm geven, onder meer door zelfgemaakte werelden beschikbaar te stellen aan andere spelers.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!