Sinterklaas en Kerstman doen aankopen online

Sinterklaas en de Kerstman weten steeds beter de digitale winkelstraten te vinden voor hun cadeautjes. Uit onderzoek van Kieskeurig.nl en Totaal TV blijkt dat zeventig procent van de mannelijke en 56 procent van de vrouwelijke consumenten online webwinkels inschakelt in de zoektocht naar de perfecte decembercadeautjes. Belangrijkste redenen hiervoor zijn de onbeperkte winkeltijden (22 procent) en een ruimere keuze (14 procent).

Kieskeurig.nl deed onderzoek onder 1696 respondenten naar hun online aankoopgedrag voor de decembercadeaus. Van de Sinterklaas vierende respondenten geeft 39 procent tussen de tien en vijftig euro uit. Opvallend is dan ook dat meer dan de helft van hen aangeeft voor de kerstcadeaus minder dan tien euro online te besteden.

Behalve voor het kopen van presentjes vindt ruim een derde het internet ook een inspiratiebron voor cadeau-ideeën. In vergelijking met de feestdagen vorig jaar zegt 32 procent van de respondenten vaker hun cadeautjes online aan te schaffen. Bijna de helft van hen zegt evenveel presentjes online te kopen.

Klik hier voor het gehele persbericht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!