De financiële crisis heeft dit jaar nog geen invloed op de bestelling van kerstpakketten. Het aantal pakketten neemt zelfs toe, met 100 duizend, tot vijf miljoen. Dit stelde het Platform Promotional Products maandag.
Een flink aandeel van de Nederlanders zal het thema mvo terugvinden in zijn of haar kerstpakket. Biologische en fairtrade-producten en artikelen die goede doelen ondersteunen zijn volgens het Voorlichtingsbureau Kerstpakketten onmisbaar in het pakket dit jaar.
In de branche voor kerstpakketten gaat dit jaar 200 miljoen euro om. Gemiddeld vertegenwoordigt een pakket daarmee een waarde van veertig euro. Vorig jaar was dat 38 euro.
De kerstpakkettenbranche verwacht volgend jaar wel last te krijgen van de financiële crisis. Het grootste deel van de bestellingen was in september dit jaar al geplaatst, zei een woordvoerder maandag. “Dus voordat de crisis in alle hevigheid uitbrak.”
Grote spelers zijn internationale bedrijven als PF Concept, CCO Poulis en PSL, die de geschenken veelal uit het Verre Oosten halen. Op het gebied van voeding in de pakketten is Makro een belangrijke leverancier.
'Kerstpakket niet in gevaar’
Gepubliceerd op 18 november 2008 om 00:00
Reacties 0