Pizzaketen New York Pizza is van plan voor het eind van dit jaar de honderdste vestiging te openen. “En in 2009 gaan we stevig door met de expansie”, laten algemeen directeur Bart Jan Wijsman en oprichter Philippe Vorst weten in een interview dat RetailTrends onlangs met hen had. “We weigeren met samengeknepen billen af te wachten wat de economisch slechtere tijden ons brengen. Wij kiezen voor de aanval, handelen anticyclisch. Onze marketingbudgetten stijgen flink, want we willen ons marktaandeel verder vergroten.”
Recent koos New York Pizza voor het eerst in zijn historie voor de rol van prijsvechter. “In tijden van afnemende groei kan actiemarketing geen kwaad. Tenminste, dat denken wij zelf. Het was de vraag of onze franchisenemers dat ook zouden vinden. We willen onze keuzes immers niet opleggen. We zien het als onze taak om te faciliteren en de keuze aan de individuele ondernemers te laten.”
Het gehele artikel is te lezen in het novembernummer van RetailTrends.
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
New York Pizza zet in op expansie
Gepubliceerd op 18 november 2008 om 00:00
Reacties 0