Marokkanen houden erg van merkkleding

Marokkanen geven veel geld uit aan merkkleding. Vooral de Marokkaanse jeugd is zeer modebewust. Dure merkkleding is gewild onder de Marokkaanse jongeren, zo blijkt uit onderzoek van Foquz Etnomarketing. De Marokkaanse jeugd tussen 15 en 19 jaar besteedt gemiddeld 1.680 euro per jaar aan schoenen en kleding. Nederlandse leeftijdgenootjes besteden 768 euro op jaarbasis, aldus cijfers van het Nibud. De Marokkaanse-Nederlandse jongeren hebben per maand gemiddeld 325 euro te besteden. Een gemiddelde 18-jarige beschikt over zo`n 250 euro. Dit verschil zit `m in het feit dat de meeste Marokkaanse jongeren bij moeders thuis wonen en geen kostgeld hoeven af te dragen. Daarnaast werkt de Marokkaanse jeugd volop. Zij hebben vaker dan gemiddeld een bijbaantje. De kleding die zij aanschaffen hoeft geen grote merknaam te hebben, maar moet wel van hoge kwaliteit zijn. Onder de Marokkanen is de verzorgde Italiaanse look populair. Dat is ook te zien in de film Tagged (`gemerkt`) van kunstenares Julika Rudelius. Zij portretteert jongeren in meegebrachte kleding. De filosofie van de Marokkanen is: je bent wat je draagt. Het kapsel, kleding en lichaamsconditie dient in topvorm te zijn, want `uiterlijk gaat voor innerlijk`.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!