Goede lichaamsverzorging is niet meer typisch vrouwelijk

Een goede lichaamsverzorging is niet meer typisch iets vrouwelijks, ook veel mannen besteden hier tegenwoordig veel aandacht aan. Uit onderzoek van Beiersdorf blijkt bijvoorbeeld dat het percentage mannen dat belangstelling heeft voor cosmeticaproducten tussen 2001 en 2004 is gestegen van 12 naar 25%. Van de ondervraagde mannen gebruikt 18% vaak een hydraterend product en smeert 26% af en toe een hydraterende creme. Van de gebruikers van hydraterende producten gebruikt 40% een specifiek mannenproduct. De herenlijnen schieten dan ook als paddestoelen uit de grond. Een belangrijke oorzaak van het toenemende gebruik van cosmeticaproducten door mannen is het huidige maatschappijbeeld waarin het geaccepteerd is dat mannen hun zachte kanten laten zien. Daarnaast willen ook mannen profiteren van de effecten die cosmeticaproducten bij vrouwen sorteren en is er een tendens dat mannen het niet langer als `verwijfd` zien om zichzelf te verzorgen. Overigens scoren shampoos, deo`s en douchegels nog steeds veruit het beste onder mannen. Onderzoek van TNS Nipo wijst uit dat 90% van de mannen deo gebruikt en 97% zijn haar wast met shampoo. Verder blijkt dat 54% haarstylingsproducten gebruikt en 83% aftershave.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!