Timmermans wil groeien in snel veranderende markt voor kantoorartikelen
Gepubliceerd op 17 maart 2005 om 00:00
Timmermans, de Belgische groothandel in kantoor- en schoolartikelen, streeft naar uitbreiding van zijn marktaandeel in de Benelux. Dat is geen eenvoudige opgave, aangezien de marktomstandigheden zeer snel veranderen en een flexibele opstelling is dan ook een essentiele voorwaarde voor succes. Hoewel het vrijwel onmogelijk is om te voorspellen hoe het aanbod er over vijf jaar uit zal zien, verwachten de gebroeders Michel en Patrick Timmermans (mededirecteur-eigenaren van deze familieonderneming), dat de vraag naar schrijfgerei en bloks zal afnemen. Ook de klassieke kantoorproducten voor opbergen en archiveren zijn minder gewild. De vraag naar computer- en printersupplies, momenteel goed voor 40% van de totale markt, zal verder stijgen. Bij Timmermans is het aandeel van deze producten overigens relatief laag omdat de marges zeer klein zijn.Timmermans realiseert momenteel een jaaromzet van circa 52 miljoen euro. De beoogde groei van deze omzet zal worden bewerkstelligd door middel van participaties en acquisities. Zo wordt er bijvoorbeeld samengewerkt met Buromath in Zaventem, een importeur en assembleur van kantoormeubilair.
Reacties 0