Britse retail moet het hebben van food

Winkeliers in Groot-Brittannië hebben in januari 1,1 procent meer verkocht dan een jaar terug. Dat is meer dan verwacht. Vooral de foodsector droeg met een omzetgroei van 5,1 procent bij aan de plus. Bij andere artikelen was juist sprake van een daling met 1,6 procent. Dat meldt het Agrarisch Dagblad dinsdag.

Deskundigen denken dat de opvallende stijging van de foodverkopen toe te schrijven is aan de vele aanbiedingen die rond de Kerst golden.De zware uitverkopen hebben een belangrijke rol gespeeld, aldus het British Retail Consortium.

De detailhandelsorganisatie ziet in de omzetstijging niet direct een trendbreuk. “De cijfers geven enige reden voor wat optimisme. Maar de fundamentele ontwikkelingen zijn niet veranderd. We moeten nog zien of deze door de uitverkoop gestimuleerde omzetgroei een eenmalig blipje was.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!