Drogisterijen en parfumerieen moeten meer aandacht besteden aan mannelijke klant

Mannen besteden steeds meer aandacht aan lichaamsverzorging. Ze kopen steeds meer verzorgingsproducten en laten dat minder vaak over aan hun partner. Drogisterijen en parfumerieen moeten hier beter op in spelen, want mannen winkelen anders dan vrouwen. Mannen houden eigenlijk helemaal niet van winkelen en daar moeten de winkels verandering in zien te brengen. Belangrijk is dat de mannen zich thuis voelen in de drogisterij en parfumerie. Momenteel zijn dit nog vooral vrouwenwinkels, terwijl er grote verschillen bestaan tussen vrouwen en mannen. Zo kopen mannen producten vaker dan vrouwen op emotionele basis. Ook kijken ze minder naar de prijzen, omdat ze willen laten zien dat ze voor kwaliteit gaan. Daarnaast hebben mannen meer haast en willen ze liever dan vrouwen veel dingen in 1 keer kopen. Mannen gaan eigenlijk niet winkelen, maar iets kopen. Een bedrijf dat hier al goed op ingespeeld heeft is Douglas, dat de herenproducten zoveel mogelijk bij de ingang plaatst. Het is ook aan te raden voor drogisterijen en parfumerieen om een aparte afdeling of hoek te creeren voor alle mannenproducten. Etos experimenteert hier in verschillende winkels al mee.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!