Op termijn wil Laurus 60 Lekker & Laag Superstores introduceren
Gepubliceerd op 21 maart 2005 om 00:00
Bestuursvoorzitter Harry Bruijniks van Laurus heeft onlangs de ombouwplannen voor de 43 huidige Konmar Superstores gepresenteerd. Daarbij verdwijnt de naam Konmar volledig om plaats te maken voor de naam Lekker & Laag. De doelstelling van Laurus is om met de nieuwe Lekker & Laag Superstores, net als met Edah Lekker & Laag, te opereren in het Every Day Low Prices-segment (EDLP). De nieuwe winkel krijgt volgens de bestuursvoorzitter het grootste assortiment van heel Nederland. De nieuwe formule rust op drie pijlers. De eerste pijler is `health en beauty` en non-food. Sfeer en beleving spelen daarbij een belangrijke rol. De tweede pijler is een groot EDLP-assortiment levensmiddelen. Daarbij zullen de huismerken een prominente rol vervullen. De derde pijler zijn de versgroepen, de wijnafdeling en de instore-bakery. `De drie verschillende pijlers moeten drie verschillende belevingen creeren in een winkel`, aldus Bruijniks. Met de nieuwe formule wil Laurus met een schone lei beginnen. Het nieuwe concept zal eerst door middel van pilots uitgebreid worden getest. Als alles goed gaat is er in de toekomst plaats voor ongeveer 60 Lekker & Laag Superstores.
Reacties 0