Unilever daagt Albert Heijn voor rechter

Het botert niet tussen Unilever en Albert Heijn. Unilever vindt dat de verpakkingen van de huismerk margarines van Albert Heijn te veel lijken op die van Unilever merk Becel. Unilever beschuldigt Albert Heijn ervan “kleuren, letters, verpakkingen en teksten te gebruiken die precies of bijna precies hetzelfde” zijn als die van de A-merk fabrikant. Unilever vindt dat klanten door de geringe verschillen in tussen de verpakkingen onbewust het huismerk kunnen pakken in plaats van een Becel product. “Dit laatste kost Unilever veel geld”, aldus Mark Goedhart, directeur marketing van Unilever Nederland. Albert Heijn laat zich niet uit over dit conflict en zegt alleen in gesprek te zijn met Unilever over deze kwestie. De rechtzaak staat op 12 april op de rol bij de rechtbank van Haarlem.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!