Vernieuwing op de winkelvloer basis voor groei
Gepubliceerd op 22 maart 2005 om 00:00
Hoewel innovatie een drijvende kracht is achter groei, blijkt dat maar weinig detaillisten nieuwe vormen van dienstverlening aanbieden. Innovaties blijken vooral van leveranciers te komen. Van de nieuwe diensten die wel worden geïntroduceerd, zijn er weinig succesvol. Volgens de ING Bank kan vernieuwing op de winkelvloer ook vanuit het MKB komen en niet alleen vanuit de grote retailers. Nauwe(re) samenwerking met leveranciers kan leiden tot nieuwe ideeën en concepten die de groei op de winkelvloer kunnen bevorderen. De overheid zou zich volgens ING Bank meer moeten richten op het vergroten van het succes van innovaties en niet alleen op het vergroten van de hoeveelheid innovaties. Door innovaties bijvoorbeeld ook op commerciële kansen te toetsen kan de succesratio van innovaties aanzienlijk worden vergroot. De Detailhandel Special van ING Bank toont aan dat ondernemers met groeiende bedrijven tegen verscheidene problemen aanlopen. ING Bank speelt hierop in door in 2005 het thema groei centraal te stellen en producten en diensten te introduceren, specifiek voor het MKB. Zo introduceert ING Bank deze week het Groei-diagnosemodel, waarmee knelpunten bij groeiende bedrijven tijdig in kaart worden gebracht, zodat daar adequaat op ingespeeld kan worden. Ook introduceert ING Bank een onderhoudsprogramma voor groeiende bedrijven, waarbij ze met kennis, persoonlijke begeleiding en specifieke producten tegemoet komt aan de behoefte van de ondernemer.
Reacties 0