Buitenlandse supermarkten vechten voor een plek op de Chinese markt

De supermarkten schieten als paddestoelen uit de grond in China. Het winkelapparaat in China kent een ongekende groei van zo’n 10 % per jaar. Nergens ter wereld is er sprake van zo’n grootschalige modernisering op dit gebied als in China. De Chinese concerns hebben ambitieuze plannen maar ook de buitenlandse concurrenten zitten niet stil. Het Amerikaanse Wal-Mart, het Duitse Metro, het Britse Tesco en de Franse ketens Carrefour en Auchan vechten allemaal voor een plaats op de Chinese markt. Veel buitenlandse supermarkt ketens zijn van plan hun aantal filialen in de komende jaren flink uit te breiden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!