Shell introduceert flatpanels in de Shell shop
Gepubliceerd op 24 maart 2005 om 00:00
Shell introduceert een nieuw communicatiemiddel in de Shell shop om haar klanten nog beter van informatie te voorzien. Het betreft een zogenaamd ‘Digitale Instore Marketing (DIM)’ systeem dat wordt gebruikt voor dynamische promotie zoals actuele aanbiedingen of productinformatie. Op LCD flatpanels, die zijn geïnstalleerd boven de kassa’s in de shops, ziet de klant centraal aangestuurde digitale beelden. Het computergestuurde systeem toont aantrekkelijke combinaties van videomateriaal, computeranimaties, foto’s en teksten op de schermen. Het systeem is aangesloten op het Shell computernetwerk en toont wekelijks nieuwe aanbiedingen en productinformatie. De boodschappen op de schermen zijn onderdeel van de ‘Point of Sale’ communicatie op de stations. Het nieuwe communicatiemiddel biedt Shell mogelijkheden tot effectieve en actuele productpromoties in de shops. Uit recent onderzoek van de Nederlandse Bond van Adverteerders (BVA) blijkt dat adverteren op de televisie minder effectief geworden is. De shop zal in de communicatie tussen producent en consument een nog belangrijkere rol gaan spelen. Serge van den Berg, Manager Communications BTL & Sales Promotions: “Met de flatpanels kunnen we snel nieuwe acties communiceren aan onze klanten. Op dit moment gebruiken we het systeem vooral voor eigen shopaanbiedingen. Het systeem biedt echter ook advertentieruimte voor derden. In de toekomst willen we de toepassing uitbreiden met actuele informatie voor de automobilist.” Het Digital Instore Marketing systeem is geïnstalleerd op 50 snelwegstations van Shell. De aansturing van de schermen (content management) en het operationele beheer wordt door eYe-Display verzorgd.
Reacties 0