The Phone House doet meer dan mobieltjes verkopen
Gepubliceerd op 4 april 2005 om 00:00
The Phone House wil klanten aantrekken met kwalitatief goede dienstverlening, productaanbod en servicegerichtheid, ofwel meer dan alleen verkoop van mobiele telefoons. De franchiseorganisatie telt inmiddels 1.400 winkels in Europa. Schaalgrootte en centrale inkoop zorgen volgens The Phone House voor de beste prijzen bij leveranciers van mobiele telefoons en accessoires en bij operators. In Nederland is in 1998 met de formule gestart. De keten heeft in ons land 30 filialen en naar verwachting komen er nog 30 bij in 2005. The Phone Company werkt met een harde franchiseformule. De ondernemers wordt een naam, sterke formule, voorgeschreven winkelinrichting, verkoopwijze, garanties, reparatieservice en Lifeline-zekerheidsplan geboden. Daarnaast krijgt een franchiser uitgebreide trainingen, een volledig geautomatiseerd kassasysteem en marketingondersteuning (huis-aan-huisfolders, productgidsen en promotiemateriaal). De franchiseondernemer moet zorgen voor een goede locatie (40 tot 120 m2, A1), startkapitaal van 17.500 euro en personeel. Voldoet een ondernemer aan al deze eisen dan kan een gemiddelde omzet van 700.000 euro verwacht worden. Hiervan gaat 7,8% als fee naar de franchisegever.
Reacties 0