Vergelijkingssites steeds machtiger

Vergelijkingssites worden steeds belangrijker bij het aankoopproces. Meer dan een derde van de consumenten koopt inmiddels op internet een product via een van de vergelijkingssites en zoekt niet verder op internet of in een winkel. Dat heeft onderzoeksbureau GfK Retail and Technology dinsdag bekend gemaakt.

Zes van de meest gebruikte vergelijkingssites zijn goed voor 83 procent van alle zoekopdrachten. Het gaat om de sites van Vergelijk, Kieskeurig, Prijsvergelijk, Beslist, Tweakers en Kelkoo.

Consumenten kopen vooral games, muziek, dvd's, boeken en consumentenelektronica via internet. “Het aandeel van de onlineomzet van spelcomputers steeg razendsnel, van twee procent in 2006 naar veertien procent in 2009”, aldus GfK. Ook computers, printers en kleine huishoudelijke apparaten doen het goed in de onlineverkopen. “In 2009 wordt eenvijfde van de omzet in espressoapparaten via internet behaald.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!