‘Verpakken steeds belangrijker voor retail’

Het verpakken van producten wordt steeds belangrijker voor de retail. Dit is een van de belangrijkste uitkomsten van de easyFairs vakbeurs Empack, het grootste verpakkingsevent van België, dat afgelopen donderdag plaatsvond.

Ook de trend naar meer private labels wordt gedreven door het verpakken als activiteit. Met private label producten proberen retailers hun winkelformule te versterken; speciaal ontworpen verpakkingen ondersteunen deze aanpak.

De wijze waarop de verpakte producten via de diverse distributiecentra daadwerkelijk op de winkelvloer belanden bepaalt steeds meer de kosten, zo weten bijvoorbeeld de hard discounters inmiddels.

“Iedere handeling van het winkelpersoneel kost geld en intelligent verpakken kan dan ook tot forse besparingen leiden, al was het maar om tot dan toe onzichtbare kosten uit te bannen”, aldus het Nederlands Verpakkingscentrum (NVC), die aanwezig was op de beurs.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!