De website van parfumerieketen Douglas heeft een metamorfose ondergaan. De online winkel heeft vanaf nu dezelfde uitstraling als de fysieke filialen. “Dit is een belangrijke basis voor het verbeteren van de binding met klanten”, aldus Jan Dieter Schaap, director e-business bij Douglas.
“Ons contact met de klanten staat of valt niet alleen met perfect gepresenteerde producten, maar juist ook met correcte behandeling en begeleiding van de klant via de verschillende afzetkanalen”, voegt Schaap toe. Dit is volgens Schaap gelukt met de software van Hybris, het bureau dat de parfumerieketen in de arm heeft genomen voor de restyling. “Net als Douglas hebben verschillende ondernemingen aangegeven dat alleen aanwezigheid binnen de verschillende kanalen op de lange termijn niets uithaalt”, zegt Henk-Jan van der Weide, regional manager bij Hybris Benelux.
“Momenteel verwachten klanten dat ze via alle kanalen toegang hebben tot exact dezelfde informatie en producten. Hier ligt onze kracht. Organisaties kunnen ons platform gebruiken voor consistente communicatie over alle kanalen: of het nu de webwinkel, website, het verkooppunt of de productie van printmateriaal betreft. Op deze manier neemt de complexiteit van de cross-channel modellen enorm af, wat weer voordelen met zich meebrengt op het gebied van omzet en langdurige klantenbinding.”
Douglas online in nieuw jasje
Gepubliceerd op 14 oktober 2009 om 00:00
Reacties 0