De klachtenregen over ‘gratis’ sms-diensten waardoor consumenten ongewild worden opgescheept met een sms-abonnement, houdt aan. Wekelijks komen tientallen klachten binnen bij de Consumentenbond.
Staatssecretaris van Economische Zaken Frank Heemskerk (PvdA) sluit maatregelen niet uit. Daarvoor wil hij eerst een evaluatie van de zogeheten sms-gedragscode afwachten. De telecomsector heeft deze code, die misverstanden rond sms-diensten moet voorkomen, vorig jaar op aandringen van Heemskerk al aangepast en uitgebreid. Maar gelet op de nog altijd grote aantallen klachten wordt onderzocht of dit voldoende is geweest.
Voor consumenten moet namelijk vooraf 'glashelder' zijn dat het gaat om betaalde sms-diensten, welke kosten daaraan verbonden zijn en hoe klanten zich kunnen afmelden, vindt de staatssecretaris.
Consumenten blijven klagen over sms-diensten
Gepubliceerd op 22 oktober 2009 om 00:00
Reacties 0