Consumenten blijven klagen over sms-diensten

De klachtenregen over ‘gratis’ sms-diensten waardoor consumenten ongewild worden opgescheept met een sms-abonnement, houdt aan. Wekelijks komen tientallen klachten binnen bij de Consumentenbond.

Staatssecretaris van Economische Zaken Frank Heemskerk (PvdA) sluit maatregelen niet uit. Daarvoor wil hij eerst een evaluatie van de zogeheten sms-gedragscode afwachten. De telecomsector heeft deze code, die misverstanden rond sms-diensten moet voorkomen, vorig jaar op aandringen van Heemskerk al aangepast en uitgebreid. Maar gelet op de nog altijd grote aantallen klachten wordt onderzocht of dit voldoende is geweest.

Voor consumenten moet namelijk vooraf 'glashelder' zijn dat het gaat om betaalde sms-diensten, welke kosten daaraan verbonden zijn en hoe klanten zich kunnen afmelden, vindt de staatssecretaris.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!