Consumentenbond gaat supers op meer dan prijs beoordelen

De Consumentenbond gaat de Nederlandse supermarkten niet langer alleen op het prijsniveau met elkaar vergelijken. Ook aspecten als hygiëne, service en samenstelling van het assortiment worden door de bond onder de loep genomen. “We gaan de beoordeling van supermarkten verbreden. Vanaf nu komen naast de prijsvergelijking ook kwalitatieve aspecten van supermarkten aan bod, zoals klantvriendelijkheid, assortimentsgrootte of hygiëne. Daarnaast willen we supermarkten gaan beoordelen op zaken als arbeidsomstandigheden en milieuvriendelijkheid. We hebben vaak het verwijt gekregen dat we met het mandjes onze leden naar de goedkoopste supermarktketens zouden sturen. Die kritiek ondervangen we nu met de gewijzigde presentatie”, aldus Sicco Louw van de Consumentenbond in Distrifood. Het Centraal Bureau Levensmiddelen (CBL), de belangenorganisatie van supermarkten, reageert kritisch op de koerswijziging van de Consumentenbond. “Kwaliteit is niet te meten. Door deze wijziging laait de discussie over de manier van meten alleen maar op. Bovendien is het onmogelijk om versgroepen centraal te vergelijken. Laat staan de kwaliteit van huismerken, omdat er supermarkten zijn die hun huismerk als A-merk profileren”, zegt René Roorda, adjunct-directeur van het CBL.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!