Jeansketen Score breidt uit
Gepubliceerd op
19 april 2005 om
00:00
De Nederlandse jeansketen Score zit in Nederland bijna aan de grens wat het aantal filialen betreft. Daarom is twee jaar geleden voorzichtig begonnen met expansie in het buitenland. De testfase is inmiddels afgerond en de verdere uitrol gaat van start. In Nederland telt Score, dat in 1981 werd opgericht door directeur/eigenaar Jan Peters, momenteel vijftig filialen. Dit aantal kan nog doorgroeien naar maximaal zestig vestigingen. In België opende twee jaar geleden de eerste Score in Brussel en in Duitsland werd een pilot gestart in Oberhausen. Beide concepten slaan goed aan, zodat de verdere expansie wordt ingezet. In België kwamen er recent drie filialen bij in Wijnegem, Brugge en Hasselt. Halverwege maart opende de tweede Score in het Duitse Keulen. Naast winkelexpansie, doet de keten ook goede zaken op internet. De omzet van de internetverkopen is gelijk aan de omzet van twee winkels. Peters verwacht hier in de toekomst een nog grotere groei in te realiseren vanwege de groeiende acceptatie van internet als aankoopkanaal. Score is een jeansketen die zich richt op mannen tussen de 15 en 45 jaar en is gevestigd op A-1 locaties van grote- en middelgrote steden. Naast A-merken wordt het eigen label Chasin’ er verkocht. In RetailTrends 4 een uitgebreid interview met directeur/eigenaar Jan Peters. Nog geen abonnement? Kijk op www.retailtrends.nl voor meer informatie.
Reacties 0