Meubelbranche neemt nieuw productinformatiesysteem in gebruik
Gepubliceerd op 19 april 2005 om 00:00
In de meubelbranche wordt in juni 2005 een nieuw productinformatiesysteem in gebruik genomen. De dragers van dit systeem zijn Euretco Wonen, Interest, de brancheorganisaties CBW en CBM, en een aantal grootwinkelbedrijven. Deze partijen hebben zich verenigd in een platform. De bedrijven die met het nieuwe productinformatiesysteem, dat officieel Productinformatie Meubels (PIM) heet, gaan werken, zien het als een extra instrument om consumenten aan zich te binden. Momenteel heeft het personeel soms moeite met het verklaren van prijsverschillen. Daardoor krijgen prijsvechters, die vaak mindere kwaliteit bieden, meer ruimte. Met PIM kan het winkelpersoneel klanten voortaan maximaal informeren over meubels. Daarmee zet de meubelhandel een concrete stap in de herwaardering van de sector.Consumenten zullen kennis maken met PIM via uniforme kaartjes die op of in de directe omgeving van meubels te zien zijn. Op die kaartjes staat informatie over bijvoorbeeld welke producten in het betreffende meubel verwerkt zijn.
Reacties 0