Meubelbranche neemt nieuw productinformatiesysteem in gebruik

In de meubelbranche wordt in juni 2005 een nieuw productinformatiesysteem in gebruik genomen. De dragers van dit systeem zijn Euretco Wonen, Interest, de brancheorganisaties CBW en CBM, en een aantal grootwinkelbedrijven. Deze partijen hebben zich verenigd in een platform. De bedrijven die met het nieuwe productinformatiesysteem, dat officieel Productinformatie Meubels (PIM) heet, gaan werken, zien het als een extra instrument om consumenten aan zich te binden. Momenteel heeft het personeel soms moeite met het verklaren van prijsverschillen. Daardoor krijgen prijsvechters, die vaak mindere kwaliteit bieden, meer ruimte. Met PIM kan het winkelpersoneel klanten voortaan maximaal informeren over meubels. Daarmee zet de meubelhandel een concrete stap in de herwaardering van de sector.Consumenten zullen kennis maken met PIM via uniforme kaartjes die op of in de directe omgeving van meubels te zien zijn. Op die kaartjes staat informatie over bijvoorbeeld welke producten in het betreffende meubel verwerkt zijn.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!