Elektronicaproducent LG heeft de omzet vorig jaar met 33 procent zien groeien. “Dit jaar willen we tenminste dezelfde groei laten zien”, aldus Björn Berg-Andersen, de kersverse Nederlandse algemeen directeur van LG Electronics Benelux.
De elektronicaproducent wilde in 2010 de wereldwijde nummer drie worden. “Dat is al gelukt in 2009. Het is dan logisch dat de volgende ambitie is om nummer één te worden. Maar op sommige gebieden is dat realistischer dan op andere.”
Jongeren vormen een belangrijke doelgroep voor LG. “De merkbeleving van jongeren is voor LG van groot belang. Als iemand vanaf zijn vijftiende een mobiele telefoon van LG heeft, zal hij met andere ogen naar het merk kijken als hij een jaar later een televisie gaat kopen. Dat geldt nog sterker bij witgoed. Daar heb je een heel trouwe gebruikersgroep en is het veel lastiger om je merk op te bouwen.”
LG groeit flink in Benelux
Gepubliceerd op 6 januari 2010 om 00:00
Reacties 0