Consument kiest bewuster voor fruit

Nederlandse consumenten kopen steeds vaker fruitproducten, omdat het gezond is. Dat blijkt uit een onderzoek van fruitsapfabrikant Hero, aldus het Agrarisch Dagblad.

Bijna 63 procent van de Nederlanders eet fruit omdat het onmisbare voedingsstoffen bevat. Ten opzichte van 2005 is dat een stijging van 42 procent. Eenvijfde eet fruit om af te vallen.

Het percentage Nederlanders dat fruit eet omdat het lekker is, steeg naar 65 procent. Dat is bijna een verdubbeling. Desondanks slaagt 77 procent van de consumenten erin de dagelijks benodigde hoeveelheid te eten.

Vrijwel alle Nederlanders drinken wel eens een fruitdrankje als alternatief voor fruit. Ruim één op de vijf vindt dergelijke drankjes alleen lekker als er geen stukjes in zitten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!