Webwinkel Bol blijft nieuwe klanten trekken. De online retailer zag de omzet in 2009 met twintig procent toenemen naar 268 miljoen euro. De drie belangrijkste categorieën – boeken, dvd’s en cd’s en elektronica – waren elk goed voor dubbelcijferige groei. Winstcijfers geeft Bol.com-directeur Daniel Ropers niet: “Maar wees gerust, de winst ontwikkelt zich prima.”
Ropers denkt dat het groeitempo niet vol te houden is tot in 2010. “We kunnen niet iedere twee, drie jaar blijven verdubbelen in omvang. De directeur wil komend jaar de toegankelijkheid van de winkel verbeteren. “Uit onze 2,5 miljoen artikelen moet je nog sneller terecht komen bij wat je zoekt en interessant vindt. Bijvoorbeeld door klanten ervaringen met elkaar te laten delen. Als je een recensie van iemand leest over een boek of cd, kun je straks zien wat die persoon nog meer leuk vindt.”
Ropers denkt er nog niet aan om het assortiment uit te breiden met andere categorieën. “Zeg nooit nooit, maar kleding, eten en drinken of meubels in ons assortiment , dat zou erg raar zijn. Een cd-rek misschien wel. Maar er moet een link zijn met boeken, elektronica of entertainment.”
Geen crisis voor Bol.com
Gepubliceerd op 13 januari 2010 om 00:00
Reacties 0