Renault verkoopt minder auto’s

Autofabrikant Renault heeft in 2009 een daling van de autoverkoop moeten incasseren. Dit daalde wereldwijd met 3,1 procent tot 2,31 miljoen stuks.

De op een na grootste autoproducent van Frankrijk verwacht dat de auto-industrie in 2010 ‘gespannen’ zal blijven. De Europese markt zal naar verwachting krimpen met acht procent tot tien procent, doordat overheidsstimuleringsmaatregelen als de slooppremie aflopen of worden afgebouwd.

Renault stelt dat het ondanks de economische neergang zijn wereldwijde marktaandeel wist te vergroten met 0,1 procentpunt tot 3,7 procent - in een markt die met 4,7 procent kromp - dankzij een toename van de productie in de tweede jaarhelft en de introductie van nieuwe modellen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!