'AH krijgt zes dubbeltjes van elke euro winst'

AH ontvangt zestig cent van iedere euro winst die Nederlandse supermarkten maken. Dat staat in een rapport over Ahold van Rabo Securities, zo meldt supermarktvakblad Distrifood.

De dominantie van de Zaanse grootgrutter zal de komende jaren alleen maar toenemen. In 2004, bij de start van de prijzenoorlog haalde Albert Heijn nog maar veertig procent van de supermarktwinst naar zich toe. In 2008 was dat al opgelopen naar 53 procent en in 2009 naar zestig procent, aldus Rabo Securities.

Veel supermarktkenners verwachten dat de overname van Super de Boer door Jumbo en een langzamere omzetgroei de dominante positie van Albert Heijn in Nederland zullen aantasten. De analisten van Rabo Securities zien dat anders. Zij denken dat Albert Heijn ook de komende jaren nog sneller zal blijven groeien dan de concurrentie. Voor 2010 voorspellen zij een omzetgroei van vijf procent en een toename van de winst voor belastingen met acht procent voor Albert Heijn.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!