Zuid-Korea weert junkfoodreclame

Reclames voor frietjes en hamburgers zijn binnenkort verboden tijdens kinderprogramma’s op de Zuid-Koreaanse tv. Tussen vijf uur 's middags en zeven uur 's avonds is reclame voor ongezond, calorierijk eten zelfs volledig uit den boze. Dat heeft het Koreaanse ministerie voor Volksgezondheid bekendgemaakt.

Overgewicht is een serieus probleem onder de Zuid-Koreaanse jeugd: één op de vijf is te dik. De regering hoopt met behulp van het verbod kinderen te beschermen tegen overwicht en gezond eten te promoten.

Volgens overheidscijfers bestaat meer dan een derde van de Koreaanse tv-commercials tijdens kinderprogramma's uit reclames voor snoep, instant noedels en frisdrank. Vorige jaar verbood Seoul al de verkoop van junkfood en frisdranken in scholen en de omgeving van scholen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!