H&M dumpt geen kleding meer

De Zweedse kledinggigant H&M maakte zich in Amerika niet populair door niet-verkochte kleding te vernietigen. Daarom heeft de keten gezworen dit niet meer te doen. Wel wijst de keten erop dat het een incident is, want normaal gesproken doneert H&M onverkochte kleding aan liefdadigheidsinstellingen als UNHCR, Caritas, Het Rode Kruis en Helping Hands.

Waarom dan toch die opwinding? Ronald Jeurissen, professor bedrijfsethiek aan de Universiteit Nyenrode: “H&M is marktleider en bekend bij een groot publiek. Een makkelijke prooi voor actievoerders om zich op te richten.”

Uiteindelijk zullen de gevolgen van de ‘gedumpte kleding’-zaak meevallen, denkt Jeurissen. “Het enige wat H&M nu kan doen, is wachten tot de storm is overgewaaid. Er zal in de toekomst waarschijnlijk strenger worden gelet op wat er gebeurt met restpartijen.” Het enige gevolg tot nu toe is dat H&M heeft beloofd dat het nooit meer restpartijen zal dumpen. Op zijn website verklaart het bedrijf te bekijken hoe de procedures kunnen worden verbeterd. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!