IKEA gaat het beste om met klant

Woonwarenketen IKEA is de winnaar van de Customer Performance Awards. Webwinkel Bol.com neemt de tweede plek in beslag. De Customer Performance Awards zijn gebaseerd op de zogeheten Dutch Customer Performance Index (DCPI).

De index is ontwikkeld door het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen, intelligence bureau MIcompany en het marktonderzoeksbureau MetrixLab om de klantprestaties van de tachtig grootste dienstverleners van Nederland te meten.

In een consumentenonderzoek onder ruim vierduizend respondenten is in het najaar van 2009 in kaart gebracht welke bedrijven een goede of slechte klantprestatie realiseren. Factoren als klanttevredenheid, klantprestatie, merkwaarde, loyaliteit en klantbestedingen werden in het onderzoek meegenomen. De onderzoekers verdeelden het bedrijfsleven in de volgende zeven sectoren: financiële dienstverleners, vervoer, supermarkten, retail, energie, telecommunicatie en reizen.

Top 20

1. IKEA 13,3
2. Bol.com 12.,7
3. NS 12,3
4. Univé 11,9
5. Rabobank 11,7
6. Shell 7,5
7. HEMA 5,7
8. Interpolis 5,7
9. ING Bank 5,6
10. KLM-Air France 5,2
11. Delta 4,9
12. Vodafone 4,9
13. FBTO 4,9
14. Centraal Beheel Achmea 4,7
15. Hi 4,6
16. Dirk/Bas/Digros 4,5
17. De Friesland 4,2
18. Kruidvat 4,1
19. ABN Amro 4,0
20. Albert Heijn 3,8

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!