Het Amerikaanse retailconcern Walmart wil zijn online omzet flink verhogen, zowel in bestaande als nieuwe markten. Dat meldt het Britse bureau IGD, aldus Distrifood.nl.
Om de ambities kracht bij te zetten heeft het Amerikaanse miljardenconcern een nieuwe business unit opgezet, Global.com. Het onderdeel moet Walmart’s online omzet stuwen in markten waar het ook winkels heeft. Bovendien moet het omzet realiseren in markten waar Walmart geen winkels heeft.
Walmart herstrucureerde tevens zijn wereldwijde inkoop. De retailer kondigde in oktober 2009 aan met ‘Global Merchandising Centers’ te gaan werken. Deze wereldwijde inkoopcentra moeten schaalvoordelen opleveren bij de inkoop van zowel levensmiddelen als non food.
De Amerikaanse onderneming wil zoveel mogelijk direct wereldwijd inkopen voor de eigen merken die jaarlijks een inkoopwaarde van zo’n honderd miljard dollar vertegenwoordigen. Bovendien is Walmart een strategische samenwerking gestart met Li & Fung, een specialist in wereldwijde inkoop.
Walmart wil online groeien
Gepubliceerd op 1 februari 2010 om 00:00
Reacties 0