Marc Bolland gaat komend voorjaar als bestuursvoorzitter aan de slag bij de Engelse retailketen M&S. “Net als Heineken is M&S een sterk en internationaal merk”, vertelt Bolland in een interview dat de Volkskrant afgelopen weekend publiceerde. “Dat geeft een hoop kansen, maar je moet het met dezelfde zorg hanteren als een mooi schilderij.”
De oud Morrisons- en Heineken-topman voorziet een spannend begin van zijn nieuwe functie. “Binnenkort zal ik mailtjes met advies krijgen uit alle denkbare hoeken. Vanaf nu gaan er vijftig miljoen Engelsen over mijn schouders meekijken. Dat zal ongetwijfeld wat druk geven.”
Over M&S mag hij nog weinig zeggen, maar wel wil hij vertellen wat hij in zijn vrije tijd doet. “Op zaterdag koop ik Gazetto dello Sport. Want ik ben gek op voetbal, en volg via satellietkanalen zo veel mogelijk wedstrijden. Ik zit nooit een weekend managementboeken te lezen. Die lees ik sowieso nooit. Ik ben liever een beetje puur en vrij van geest.”
‘M&S met dezelfde zorg hanteren als een schilderij’
Gepubliceerd op 1 februari 2010 om 00:00
Reacties 0