Consument zoekt vaker online naar meubels
Gepubliceerd op 2 februari 2010 om 00:00
Op de dagen dat consumenten traditioneel en masse naar meubelboulevards afreizen is het aantal online bezoeken aan meubelwinkels ook meteen flink hoger. Zo steeg het aantal bezoekers in de dagen na kerst met 77 procent, aldus Beslist.nl.
“Consumenten oriënteren zich eerst op internet om daarna op de meubelboulevard hun slag te kunnen slaan. Of men wil juist na terugkomst van de meubelboulevard prijzen en artikelen vergelijken. Er is dus een zeer duidelijke wisselwerking tussen online en offline.”
Niet alleen oriënteren consumenten zich in toenemende mate online voor het kopen van een bank en bed, er worden ook meer online aankopen gedaan. Zo ziet webwinkel TrendMarket.nl de omzet uit de verkoop van meubilair flink stijgen. “Onze omzet is enorm gestegen in 2009”, aldus Daisy Smissaert, manager e-commerce van de webwinkel. “Vooral de loungesets waren erg in trek. We verwachten dat deze trend doorzet en dat we dit jaar onze activiteiten flink uitbreiden.”
Edward Duister, salesmanager van online beddenwinkels probedding.nl en dedroomerij.nl: “We merken dat het vertrouwen van consumenten bij het kopen van duurzame goederen online is toegenomen. Vooral bij de boxspringcombinaties zien wij een enorme stijging. De voorraden hebben we vergroot, omdat we verwachten dat de stijging dit jaar zal aanhouden.”
Reacties 0