'AH-bedrijfsleider' voor het eerst in tv-programma

Albert Heijn’s boegbeeld Harry Piekema is voor het eerst buiten een reclamespot van AH in een televisieprogramma verschenen. De ‘bedrijfsleider’ trad woensdagavond op in het NCRV-programma Willem Wever, waarin een 10-jarige kijker wilde weten hoe een tv-reclame in elkaar wordt gezet. Een opvallende wending in het beleid, aangezien het imago van de ‘bedrijfsleider’ al jaren zorgvuldig wordt beschermd.

Albert Heijn wil al jaren voorkomen dat het grote publiek zou merken dat Piekema, die sinds 2003 de hoofdrol in bijna veertig reclamespotjes speelt, in werkelijkheid gewoon een acteur is. Zo is contractueel vastgelegd dat Piekema geen interviews mag geven aan de media, meldde de Volkskrant eerder. “De manager is een onderdeel van ons imago geworden. En daar gaan we voorzichtig mee om”, aldus persvoorlichter Els van Dijk.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!