De Nederlandse supermarkten hebben in januari hun omzet zien stijgen. Deze nam toe met 3,1 procent tot 2,39 miljard euro, tegenover 2,32 miljard euro een jaar eerder. Dat blijkt uit donderdagochtend gepubliceerde cijfers van marktonderzoeker GfK.
De waarde van de kassabon bleef nagenoeg gelijk; 22,10 tegenover 22,12 in januari 2009. Daaruit blijkt dat de omzetgroei afkomstig is van het toegenomen supermarktbezoek.
De omzetgroei in januari heeft onder meer te maken met een extra verkoopdag. Zo viel nieuwjaarsdag vorig jaar in week 1. Gecorrigeerd door deze extra verkoopdag komt de groei in januari 2010 uit op 1,8 procent. Dit ondanks het feit dat door de slechte weeromstandigheden veel consumenten minder vaak de speciaalzaken/markt bezochten.
Lees ook: 'Groei supermarkten verleden tijd'
Consument vaker naar de supermarkt
Gepubliceerd op 4 februari 2010 om 00:00
Reacties 0